Zwijmelen op zaterdag 255






Heerlijk weekend allemaal.

16 opmerkingen:

  1. Wat een indrukwekkende song! De titel zette me even op het verkeerde been, dus ik ging even zoeken: https://en.wikipedia.org/wiki/And_the_Band_Played_Waltzing_Matilda
    Als ik het zo vlug allemaal goed begrijp wordt dit gezongen door een Canadees die in Schotland geboren is, en is het lied geschreven door een Australiër die in Schotland geboren is, met als uitgangspunt de waanzin van de eerste wereldoorlog...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is echt een prachtig nummer. Ik kende het alleen in de uitvoering ban John Williamson en luister het regelmatig. Het staat op ons favoriete muziekkaartje in de auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Krijg subiet trek in whiskey om hier genietend naar te luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi nummer. Kende het echt niet maar de beelden en tekst spreken voor zich.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De GROTE Oorlog zoals deze genoemd wordt in België. Voor Nederlanders is het gewoon De Eerste Wereldoorlog. Plezant nummer. We wensen jullie een fijn weekend. Grtz Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is een heel andere dansende Mathilde als ik in gedachten heb. Heel ontroerend deze.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goh wat een bijzondere video.. een bijzondere zwijmel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een bijzonder nummer over al die verwoeste jonge levens tijdens een oorlog, zelfs als ze het overleven hebben ze vaak geen leven. En dan hebben we t nog niet eens over de nabestaanden.Indrukwekkende song.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo zeg die raakt wel.. komt binnen ook... wellicht mede door mijn zeer gevoelige emotionele staat van het moment... hoe dan ook, prachtig.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit nummer ken ik alleen in de uitvoering van Rod Stewart. Deze versie vind ik stukken mooier. Alleen al dat Schotse accent. Wel een heel treurig nummer...
    Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een bijzondere zwijmel. Mooi.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goh jeetje ik dacht Walzing Mathilda en dat vind ik echt een prachtig nummer maar toen ik deze hoorde, echt kippenvel zeg, wat een prachtige song over die ellende die oorlog heet.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeempie... ik word hier wel even stil van. Al die slachtoffers. Allemaal iemands zoon, iemands geliefde, iemands vriend, iemands vader...

    BeantwoordenVerwijderen