Marja 2

Lieve bloggers en lezers,
Even een 2e berichtje over de operatie van Marja.

Op de afdeling Intensieve Zorg ging alles zo voortvarend dat ze donderdagmiddag naar de kamer mocht. Naar mijn idee veel te vroeg want al tijdens de voorbereidingen voor het overbrengen constateerden ze dat ze toch meer rust nodig had en niet op een kamer voor 2 of meer personen gelegd mocht worden…..

Eenmaal op de kamer was het de bedoeling dat het bergopwaarts zou gaan. Helaas is er nog weinig vooruitgang.
Doordat ze constant misselijk is (regelmatig gaat het mis) en zelfs water teveel is, moet ze het alleen hebben van het infuus wat de glucose toedient.

Zelfs vanmiddag nog toen ik bij haar was en ik dacht dat we op de goede weg waren omdat ze rechtop in bed zat en ik haar er beter uit zag zien dan gisteren.
Opeens ging het compleet fout. Ik zal jullie de details besparen maar ik was “blij” dat ik bij haar was om de eerste ellende op te ruimen.
Na 20 minuten zakte ze terug in de kussens en was totaal gesloopt. Gelukkig had ik in de tussentijd de hulp gekregen van de verpleegster en konden we haar en de omgeving fatsoeneren.

Schat, ik ben zó moe en wanneer houdt het nou eens op!” zei ze.
Oh, wat kon ik dat zo goed begrijpen. 6 Dagen geen eten, water wat weer retour komt, ja daar wordt een mens wanhopig van. Natuurlijk begrijpen we dat de ingreep zeer drastisch is geweest en dat alle inwendige wonden moeten helen voor ze weer wat voedsel tot zich kan nemen maar breng het maar eens op als je zo ziek bent.

Ik houd heel veel van je” zei ze tegen me toen ik afscheid nam. En als je dan je meisje uitgeput ziet liggen doet dat pijn, veel pijn.

Natuurlijk had ik liever betere berichten laten horen maar helaas.

Op verzoek van diverse lezers hieronder het adres van het ziekenhuis;

AZ Turnhout Sint-Elisabeth
Marja Pranger - kamer 312
Rubensstraat 166
2300 Turnhout
België

of

Marja van den Boogaardt
Jachtweg 32
2380 Ravels

België

(In België behoudt een vrouw haar meisjesnaam, vandaar verschil tussen ziekenhuis en privé. Mar is al 42 jaar trots op haar gehuwde naam)

18 opmerkingen:

  1. Wat naar dat er geen betere berichten zijn. Hoewel ik toch zoek naar lichtpuntjes zoals het rechtop zitten en dat Marja er beter uit zag. Ik hoop dat jullie je daar aan vast kunnen houden en ik duim voor een voorspoedig herstel. Er komt zeker een kaart naar haar toe. Fijn dat je weer een update stuurt en sterkte ook voor jou Robbert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je hier een adres neerzet zodat we haar ook een kaartje kunnen sturen.
    Heel verdrietig voor jullie allebei dat ze echt honds ziek is. Niet helemaal onverwacht natuurlijk maar niet minder vervelend. Fijn dat jij haar zoveel steun en troost kunt geven.
    Ik hoop heel erg dat het vanaf nu beter zal gaan , de wonden moeten ondertussen toch beginnen te helen , maar ook dat gaat helaas niet onopgemerkt aan een patiënt voorbij.
    Hou je haaks en ga door met je moeilijke maar zó zinvolle taak.Liefs Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He wat een nare berichten, ik hoopte zo dat ze aan het opknappen was. Wens haar maar heel veel sterkte en liefs en uiteraard voor jou ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn, dat je ons op de hoogte wilt houden, Robbert, maar wat jammer dat het nog niet echt wil. Het is natuurlijk een zeer zware operatie geweest en het vergt tijd om daar weer overheen te komen. Het is fijn dat jij er voor haar kunt zijn en de steun kunt geven, die ze zo nodig heeft. Ik wens jullie beiden wederom heel veel sterkte.
    Bedankt voor het adres.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer dat het nog niet zo goed gaat met Marja .Ik hoop dat het nu toch langzaam wat beter mag gaan met haar .Heel veel beterschap voor Marja en sterkte voor jullie beiden
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief dat je ons op de hoogte houdt! Ze is heel veel in mijn gedachten. Ik hoop dat het snel beter gaat.Voor haar en voor jou heel veel sterkte.Geef haar maar een knuffel van mij.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och die arme Marja, wat moet het frustrerend zijn als het niet wil zoals ze had gehoopt.
    Maar inderdaad, die inwendige wonden zijn echt niet niks, duimen en bidden dat het beter gaat worden is het enige wat we kunnen doen. Wat ontzettend balen dat je geen betere berichten hebt. Voor jou ook heel erg moeilijk. Je maatje en geliefde zo te zien liggen is vreselijk.
    Heel veel sterkte en een dikke knuffel maar weer voor Mar en voor jou! Liefs XXX

    Zie dit nu pas, weet niet waarom niet eerder, want ik ben al 3x langs geweest, vandaar mijn mailtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb hier door omstandigheden een poosje niet gekeken. Dat is wel schrikken. Ik wens je heel veel sterkte en hoop ook voor Marja dat het allemaal goed afloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach wat ellendig zeg het is ook een heel ingrijpende operatie geweest natuurlijk. Ook voor jezelf je zou zo alles willen doen voor haar. Heel veel sterkte en liefs en bedankt voor het adres dan kan ik haar een kaart sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het zit je niet mee. Sterkte meisje (klinkt stom, maar sterkte madam ook) en beterschap. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat een tegenvallers. Het verdient grote waardering dat je dit blog onderhoudt, me dunkt je hebt wel iets anders aan je hoofd. Ik ga de postbode maar eens in de benen schoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sterkte Marja, het duurt langer dan je wil. Hou vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. He bah, wat naar dat het maar niet vooruit lijkt te gaan. Ik ga hier heel hard zitten duimen voor een voorspoedig herstel. En voor jou Robbert ook een dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel fijn dat je ons op de hoogte houdt. Al is het dan geen blij nieuws. Het was ook al zo'n zware operatie en dan zo'n moeilijk herstel. Dat vergt wat van een mensch. Vreemd dat ze haar haar terug naar zaal brachten terwijl ze er nog niet aan toe was. Mar heeft gewoon veel rust en extra aandacht nodig. Natuurlijk ga ik haar een kaartje sturen.
    Lieve groeten aan Marja. En sterkte voor jullie allebei, want voor jou valt het ook niet mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sterkte voor beiden en hopelijk snel een berichtje met betere berichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat naar allemaal. Voor Marja, maar ook voor jou die machteloos moet toezien.
    Heel veel beterschap en sterkte voor jullie allemaal!
    Ik steek een kaarsje op!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Erg fijn te weten hoe het met Marja gaat. Het is geen goed nieuws maar we blijven duimen en hopen dat het snel beter zal gaan.
    Veel sterkte en vooral veel beterschap.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. We smachten natuurlijk naar meer nieuws over ho het met Marja gaat.
    Het allerliefst horen we natuurlijk goed nieuws, maar ook als het nog niet zo goed gaat is dat "wetenswaardig" Je hebt een zware taak Robbert met niet alleen Marja tot steun zijn maar ook nog al haar ongeruste lezers op de hoogte houden.
    Gelukkig kun je in één logje een heel verhaal kwijt, dat is toch makkelijker dan wanneer we allemaal apart mailtjes gaan sturen. Marja is vast trots op hoe jij deze taak volbrengt, hulde!

    BeantwoordenVerwijderen